Sjekk hvem som er klare for Skral

Unge Ferrari og Arif er de to siste navnene ut fra Toffen Gunnufsen og festivalen på Groos.

AV
Publisert
Oppdatert:

Det leser vi i en pressemelding.

"Det er bare noen uker siden de to hiphop og r&b-artistene Unge Ferrari og Arif fylte Oslo Spektrum til randen, og i dag ble det klart at de to skal avslutte kvelden på Hovedscenen på Skral Festival, onsdag den 11. juli, 2018", står det.

Festivalen går av stabelen på Groos 10. og 11. juli.

– Det er ekstra moro å kunne sette to norske artister så høyt på plakaten, og sammen med blant andre Cezinando og Astrid S er det tydelig at norsk musikk er i vinden om dagen. Tilbakemeldingene på Unge Ferrari og Arif i Oslo Spektrum har dessuten vært fantastiske, de er jo de første norske rapperene til å gjøre det etter Karpe Diem, sier Toffen Gunnufsen, daglig leder og bookingansvarlig i Skral.

Unge Ferrari heter egentlig Stig J. Haugen, og kommer fra Hamar. I 2015 ga han ut det imponerende debutalbumet Til Mine Venner og mottok toppanmeldelser i Dagbladet, NRK P3 og Gaffa, samt nominasjoner til Spellemannpriser og P3-gull. Unge Ferrari er aller mest kjent for hit-låtene "Lianer", "H.E.V.N", "Nostalgi 3Millioner", og den rykende ferske "Urettferdig" med rapperen Hkeem.

Arif er fra Skullerud i Oslo, og slo igjennom med et brak som vinner av Urørt-finalen i 2013 (under navnet Phil T. Rich). To år senere var han tilbake med albumet High End/Asfalt og hit-låtene "Flammer", "Sulten", "7" og "Lowkey". I 2015 vant han en velfortjent Spellemannspris, og har fortsatt å bevise at han er en av landets desidert beste live-artister gjennom utstrakt turnering og festivaljobbing. Nå sist med et album titulert «Meg & deg mot alle» som har høstet terninger fulle av øyne av et samlet musikknorge, leser vi i pressemeldingen.

Skral Festival arrangeres den 10. og 11. juli, 2018 på Groos utenfor Grimstad. Foreløpig er Cezinando, Astrid S, Portugal. The Man (US), Kjartan Lauritzen, Amanda Delara, Myra og Jonas Alaska klar for festivalen. Danske Mø var også booket inn, men måtte melde avbud. I hennes sted er Rag'n'bone Man (UK) hentet inn.

Trykk for å se kommentarer

Hei,

×